pondělí 13. prosince 2010

Běh na dlouhou trať

Dictionary is the only place that success comes before work. Hard work is the price we must pay for success. I think you can accomplish anything if you're willing to pay the price. (Vince Lombardi)
Včera v noci jsem poslouchala kázání mé oblíbené tety Jitky, které mělo název Víra v akci. Měla jsem dělat seminárku, ale třebaže jsem kvůli tomu byla vzhůru do šesti do rána, nedokončila jsem ji. Jitčino kázání mě usvědčovalo a napomínalo, ale i tak jsem nebyla schopna se podle toho zařídit a vyvinout patřičné usilí k dokončení té práce. (Teď se mi hlavně připomněl Danův příspěvek Někdy je třeba začít znovu, neboť se mi smazal celý odstavec a já nevím, co v něm bylo. No asi mi to má prospět v procesu růstu :D )
Nicméně uvědomila jsem si, že za každým úspěchem je hromada práce. A navíc...já velmi Jitku obdivuji, fascinuje mě její duchovní vyspělost, láska k lidem, že si nic nedělá z nepřátel a tak dále. Ale i za tím jsou roky a roky sebezapírání, překonávání sama sebe, dokonce utrpení, ale hlavně ochoty jít dál, nevzdávat se hned při prvním protivenství a hlavně víry. Víry v akci, která jedná. Abraham šel, aniž by věděl kam. Ale šel. Když věřím, tak dělám to nejlepší co můžu, vzdělávám se, pracuji a hlavně nelenoším. Důležitou ingrediencí k úspěchu je určitě vytrvalost.


Nedávno jsem opět viděla film Julie & Julia. Jedna scéna mi však utkvěla v paměti více než ostaní, přestože nebyla na první pohled ničím vyjímečná. Julia (Meryl Streep) měla v plánu napsat kuchařku (nebo ji přepsat? S tou knihou bylo opravdu moc práce) a její manžel se jí v obavě, že se budou muset brzy stěhovat zeptal, na jak dlouho to asi vidí. Julia v klidu odpověděla, že je to práce tak na dva roky.
Dva roky!
Kdybych si já byla vědoma něčeho takového, tak bych snad ani nezačala. Popravdě nedokážu na něčem tak dlouho pracovat. Chtěla bych všechno hned. Dokonce si myslím, že to hned jde. Jenže, jak jsem zjistila, není to tak.
Samozřejmě.
Abych dosáhla nějakých výsledků, budu muset tvrdě pracovat, zapotit se.  Den za dnem, rok za rokem postupovat k cíli.
A tak to je i v oblasti charakteru, Jak bych si přála, aby mě některé věci den ze dne přestaly štvát, abych objevila zázračnou formuli, aby jeden verš z Bible vyřešil mé trápení :D
Ale i za to se platí. A mnohdy to stojí mnoho bolestí a námahy, které jedině člověka zbudují.

Takže... já se teď s dovolením jdu zase vrhnout na tu seminárku.

1 komentář:

Dan řekl(a)...

Dobře to vystihují mé oblíbené verše z epištoly Židům 10:35-36...