pondělí 17. ledna 2011

Časové jednotky

Kdysi mě zaujal systém rozložení dne Hugh Granta ve filmu "Jak na věc".

"I find the key is to think of a day as units of time, each unit consisting of no more than thirty minutes. Full hours can be a little bit intimidating and most activities take about half an hour. Taking a bath: one unit, watching countdown: one unit, web-based research: two units, exercising: three units, having my hair carefully dishevelled: four units. It's amazing how the day fills up, and I often wonder, to be absolutely honest, if I'd ever have time for a job; how do people cram them in?"
Sice mě to tenkrát zaujalo, ale až dnes jsem se rozhodla to nějak uvést do praxe. Samozřejmě ve filmu 'Jak na věc' Hugh Grant věnoval tyto jednotky v podstatě nic nedělání. To nemám v plánu. Už před pár týdny jsem se rozhodla, že každý den budu dělat hodinu na bakalářce, hodinu hrát na klavír atakdále. Jenže Hodina je opravdu dosti dlouhá doba. Jaké zjevení a inspiraci mi včera přineslo pár vět v plátku věnovaném čtení pro každý den.

Stálo tam:
"Would you give 20 minutes a day to lose weight? To get in shape? To finish your degree? To learn a foreign language? To learn a musical instrument?" Dále se píše, že 20 minut denně stačí člověku na to, aby přečetl Bibli za jediný rok.

A tehdy mě to trklo. Stačilo těch pět otázek, abych si uvědomila, jak málo stačí, jak je důležitá pravidelnost a jak úžasně vyhovujících je 20 minut. Navíc, všech těch věcí, na které se ptali bych ráda dosáhla :-D
Není to o tom, věnovat každý den pouze 20 minut určité činnosti, ale hlavně si to rozdělit do takto dlouhých jednotek, protože přeci jenom pokud jde o nepříjemnou činnost, ráda si od ní dám oddych a dělám ji třikrát denně po dvaceti minutách než v jednom kuse celou hodinu.

20 minutové jednotky jsou ideální. Člověk se ještě dokáže soustředit, a vůbec dokáže do toho jít, protože ví, že to nebude trvat až tak dlouho. Psychologický efekt to má úžasný. To je možná i důvod, proč většina seriálů trvá 20 minut, ne? :D

Tak já jdu teda využívat zbývající časové jendotky dnešního dne. Věřím, že se mi bude dařit lépe než v minulosti :-)

Ať se i vám daří!!

Koloským 4:5
"Jednejte moudře ve styku s okolním světem a využijte čas vám svěřený."

4 komentáře:

Monika řekl(a)...

Jé to je dobrá metoda musím to někdy zkusit:) Zatím mám docela osvědčenou dvacetiminutovku spánku :D

Dan řekl(a)...

Vida, tak to je zajímavé. Zkusím to.

John G. Lake řekl(a)...

Niečo podobné som našiel. Asi to vyskúšam.

http://www.pomodorotechnique.com/

Zuzka řekl(a)...

Pěkná stránka :)