úterý 11. ledna 2011

Když hudba vypráví

Dneska byl fajn den. Ve čtyři hodiny odpoledne jsem měla na programu zápočtový test z italštiny. Jenže jsem se na něj skoro vůbec neučila, jelikož jsem nesehnala učebnici. Proto jsem se kolem dvanácté hodiny dostavila do studovny, zakotvila jsem v nejzapadlejší místnosti věnované romanistice, vytáhla z police učebnici italštiny a s poznámkami z hodiny a hudbou Ludovica Einaudiho v uších jsem se pustila do studia. Jenže, jak jsem zjistila, při takové hudbě se těžko studuje. No, vlastně v mém případě to není o hudbě, ať už bych poslouchala cokoliv nebo neposlouchala vůbec nic, stejně by mi to šlo těžko. Nicméně, když mám tak sluchátka v uších, ráda se zasním a vymýšlím různé příběhy. Hudba totiž vypráví příběh, třebaže nemá slova.
A tak jsem se alespoň zamyslela nad názvy těch skladeb. Velmi se mi hodilo, že byly v italštině a když jsem je překládala, často jsem v učebnici našla odpověď právě na stránce, na které jsem se nacházela. Bavilo mě, že se učím nejenom něco do školy, ale také něco navíc :-)
Pokaždé, když mě nějaká skladba zaujala, podívala jsem se na její název. Tak například:

"Come un fiore" se překládá "Jako květina"
Dietro casa - Za domem
Oltremare - Přes moře
Dolce droga - Sladká droga (sladké koření?) :-D
Ascolta - Poslouchej...
Resta con me - Zůstaň se mnou

Po dvou hodinách už ta hudba začala vyprávět můj vlastní příběh. Doprovázela mé zapálení při studiu, promítaly se v ní mé myšlenky, motivovala mě a inpirovala ve mně nápady. Nicméně, chci tím jenom říct, že 'hudba vypráví příběh.' :-)
Vřele doporučuji poslech těchto skladeb.

S učebnicí italštiny jsem se také pobavila. V jedné lekci se probíraly číslovky ve formě jednoduchých počtů. Například 1+1=2. Pobavila mě instrukce pod cvičením: "Dávejte podobné příklady svým přátelům. Budou mít radost!" :-D

Po napsání zápočtového testu jsem se zaslepená hladem ocitla v Sedmém nebi. :-) Ano, tak se jmenuje skvělá kavárna v centru Ostravy.
Tam jsem si zase četla knihu 'Válka skončila', kde mě mírně pobavila věta: "Bůh vás miluje, protože On je láska, ne protože vy jste báječní. To je dobrá zpráva!" Nic vtipného na tom samozřejmě není, ale v tom textu to prostě znělo úžasně.  A taky že to úžasné je. :-)

Dnešek je po dlouhé době také můj druhý den bez kávy!! :-) Kávu jsem jinak pila každičký den, někdy i vícekrát a začala jsem si uvědomovat, že je to dost nevhodné. Naposledy jsem se snažila své "závislosti" zbavit v září minuého roku, kdy jsem to vydržela asi čtyři dny ale vzdala jsem to, protože mi nebylo moc dobře a bolela mě hlava. Tentokrát mě hlava nebolí, možná proto, že piju asi 4 šálky zeleného čaje denně. Jediné, co můžu říct je, že zelený čaj je zdravý a kofeinu má podstatně méně než káva.  :-)

A nakonec, dnes jsem napsala další báseň. Jmenuje se I need you when...
Moje frekvence psání básní nebyla takto vysoká už mininimálně pět let. A proto jsem vděčná Bohu, že mě znovu přivádí k tomu, pro co mě stvořil. Protože jsme byli stvoření., abychom byli tvořiví. :-)

Addio!

1 komentář:

Dan řekl(a)...

Hehe, dobře, že se zbavuješ té závislosti. Je to zlo!